poniedziałek, 27 lipca 2015

Pieprzowo

Kochani

dziś robótkowo też nie będzie, dzisiejszy post taki troszkę krajoznawczy będzie ;) Jak wiecie albo i nie wiecie, mimo iż mieszkam na podkarpaciu to do Sandomierza mam "rzut beretem". A jak do Sandomierza to i do Gór Pieprzowych. Wstyd się przyznać ale pierwszy raz odwiedziłam je dopiero 2 tygodnie temu....I od razu się zakochałam :) jeśli tylko będziecie kiedyś w okolicy to gorąco polecam się tam wybrać :)

Góry Pieprzowe  to góry inne niż wszystkie. Wznoszą się na wysokość ok 199 metrów nad poziomem morza, a zbudowane są z łupków które pod wpływem różnych czynników atmosferycznych kruszą się tworząc drobny gruz skalny, który przypomina pieprz. Stąd też nazwa Góry Pieprzowe. 
Góry Pieprzowe są też unikatowym w skali europejskiej naturalnym, dzikim rosarium. Ich zbocza porastają różne gatunki róż. Ja wybrałam się tam w pewną piękną słoneczną niedzielę, ale mam zamiar wrócić tam jesienią ;)
A teraz zdjęcia :)

Pozdrawiam gorąco i serdecznie :)
Dotk@

2 komentarze:

  1. Moja babcia mieszka w okolicach Sandomierza ale jakoś nigdy nie wpadliśmy na pomysł aby jakoś dokładniej zwiedzić tamte okolice.

    OdpowiedzUsuń
  2. byłam niedawno w Sandomierzu, ale o tych górach usłyszałam dopiero ostatniego dnia pobytu :( muszę się koniecznie tam wybrać! :)

    OdpowiedzUsuń

Wasze słówka